A night at the Roxbury!


Hello movielovers!

På grund av de tekniska problem som varit i portalen för denna blogg, så har jag inte kunnat lägga ut några inlägg på min blogg.... kul att komma igång igen!

Nu till helgen så kommer det en grym film på fyran... kunde dock inte vänta utan såg den innan!!!!

Filmen A Night at the Roxbury är inte bara en grymt bra komedi... min personliga koppling är så stark att jag näst intill vill påstå att den definierar 90-talet och min ungdomstid! Naturligtvis mycket på grund av den härliga musiken. Främst då med Haddaways låt "What is love", som är en alldeles säregen och briljant eurodance-dänga... Ace of base och Coro figurerar oxå... allt som saknas är lite "Coming up, coming up" och "Mr.Vain" för att göra det hela komplett!

                                                                                     

Filmen är från början en SNL sketch, vari även Jim Carey ingår tillsammans med Butabi bröderna, och den humortyp som filmen bär med sig.. är det som Skyffert (en annan ikon från 90-talet) skulle definiera som ironi! Uppväxt med Killinggängets Nilecity och Percy Tårar(som är den bättre av de två serierna!) så slår filmen an en ton som nästan bringar en tår till mitt öga!

*spoiler*
Filmens handling då! Bröderna Butabi, Steve och Doug, bor hemma hos sina föräldrar... trots att dom passerat 20 årsåldern (med råge!). Dom jobbar i sin pappas butik med plastblommor.... och Pappa Butabi kör ganska hårt med Doug och vill att Steve ska gifta sig med grannflickan! Bröderna, och då främst Doug, drömmer om att starta sin egen klubb... och på kvällarna sticker dom ut och klubbhoppar(Clubhopping... jag vet!). Hetaste stället är naturligtvis The Roxbury--- ettt ställe som bröderna inte får komma in på! Genom en olycka får dom dock en vänding i lyckan och kommer i kontakt med ägaren till The Roxbury, och dörrar som tidigare varit stängda öppnas för dom... för att sedan spolieras!
*Slut spoiler*

Se filmen nu på söndag på fyran!!! Du kommer inte att ångra dig!!




/R

Kommentera här: