Youngblood

I en svunnen tid, för många årtionden sedan.... så regerade hockeyfrillan... och Rob Lowe spåddes få en lysande karriär inom filmbranschen!

                                                                   DVD Film: Youngblood

Allvarligt talat... gillade jag detta när jag växte upp... Nej... f*n det gjorde jag inte! Jag var inte en av dom där tuffa i klassen som gick på knogarna och "muggade" en och annan av oss som inte var coola! Jag såg förvisso filmen något år efter och tyckte att den var o.k....  Nu när jag sett den så måste jag säga att det är bland det sämre som krypit ut från åttiotalet (naturligtvis go två efter yuppiekulturen!)

Nostalgifaktorn är hög på Youngblood, Keanu Reaves spelar mindre roll som hockeymålis - det du Batti!  ;) - och  Patrick Swayze är ung!

Handling kretsar kring Dean Youngblood som får chansen att börja spela hockey för ett juniorlag i Kanada... Dean är rädd för att hans hockeykariär inte ska ta fart, och att han ska bli kvar hemma på gården som en enkel bondpojk! Mycket trams och klichéer! Därav betyget.... Filmen är dock ganska lätt och ska därför ha en kaka oxå!




Over and out!

/R

Kommentera här: