Lost Boys - The Tribe

                     DVD Film: Lost Boys 2: The tribe

O´boy... det här är en sån där film som man antagligen inte vill se tillsammans med mig (kan jag gissa). Inte för att det är saker i filmen som är dåliga - men jag (inte för att låta skytsam), med mitt tränande öga, kunde förutse det mesta!

Det upphängda hjorthornet, att grabben som stöter på lillasystern råkar illa ut m.m.

Tycker att filmen håller sig kvar i b-filmsträsket på ett sätt som håller äran i behåll för den första filmen. Temalåten, "Cry little sister", har putsas till något... och känns på många sätt mer kopplad till den här filmen (främst på grund av att handlingen krestar kring ett syskonpar!)

Filmen innehåller naturligtvis en sevärd comeback från Corey Feldman... och den är till en början ett platt fall på näsan i en nästintill överdramatiserad dialog... Men det återhämtas längre fram - När det, så att säga, är mindre tugg och mer handling ;)

Filmen kommer naturligtvis aldrig att nå samma kultstatus som orginalet... och ursäkta min franska nu - men va fan är det för billigt prtrick att slänga in Keifer Sutherlands bror i en roll... Nä, fy för den lede!
Arrestera regisörens väska!
/R
None
NoneNoneNoneNone

Kommentera här: