Zodiac

Hello Movielovers!

Såg filmen Zodiac som är gjord av David Fincher, som ligger bakom filmer som Fight Club,  The Game och Se7en. Så det är kanske inte så konstigt att jag kände en dragning till att se Zodiac. Och till en början känns filmen bra... den har mystik och ett gott tempo... En seriemördare är lös i Kalifornien under slutet av 60-talet och början av 70-talet! Mördaren anmäler in sina mord till polisen, efter det att han begått dem. Han tar kontakt med några stora tidningar i San Fransiscoområdet och begär att dom ska publicera ett schiffer, annars tänker han döda fler!

Filmen innehåller en massa tidshopp utifrån att vi får se filmens huvudkaraktär undersöka omständigheterna kring morden.... och efter ett tag så tappade jag tråden och blev ganska trött på filmen.. Så just nu känner jag mig ganska besviken!

Filmen är gjord utifrån verkligheten... så detta ska tydligen ha hänt.... och för folk i USA så kanske det spelar roll.... Men filmen slutar i ett stort "jaha... vad var det för mening med det här då!???", för mig!

Första halvan av filmen är bra.. men sen blir den ett sömnpiller... - ladda med en kudde med andra ord!!!!!!!!!!!!!!



/R

Kommentarer:

1 Batti:

skriven

Etta på Zodiac och tvåa på Chuck... Tveksamt tycker nog jag...

Zodiac lämnar en del övrigt att önska, men en trea tycker jag nog att det är... Chuck är nog kanske en tvåa i o fs, men den är inte bättre än Zodiac; inte på något endaste sätt...

Enligt mig :-)

Kommentera här: