Balls of Fury


                                      DVD Film: Balls of Fury
Under sin uppväxt var Randy Daytona pingisvärldens mest lovande spelare... redan som tolvåring spelade han mot den vuxna världseliten. Hans far, som stöttade honom och gjorde detta möjligt för honom, hade dock problem med spelande - vilket ledde till att han mördades, då han inte kunde betala för de pengar han lånat, av den kinesiska triad "ligan".

Som vuxen får vi sedan träffa den något nedbrutne Randy... han gör krogshower, som knappast är uppskattad av publiken, vari han trixar med boll och racket! Han blir kontaktad av FBI, som vill att han ska infiltrera en Pingisturnering som Triaden anornat... Bakom turneringen finns även mannen som bär ansvaret för pappans bortgång!

Många intertextuella gliringar till MartialArt filmer etc., så som Kung-Fu legenden; The Quest; Bruce Lee´s film Game of Death.
                        DVD Film: Game of Death
Även en smula av Kingpin i det hela!!!
En del roliga punchlines och krystade punchlines... och i det stora hela lite för mycket!!
En etta... och om du måste se den - så se den inte när..... ääää se den helt enkelt inte!

None
NoneNone
/R

Kommentarer:

1 Therese:

skriven

Oj, gud va roligt! Hur ska de använda den då? hemsidan eller? Hmm, vi hade en del olika. Jag kan kolla upp det närmare, men jag vet att

"when will i see your face again"

"She moves in her own way" Jag ska snacka med de andra och kolla upp allt nogrannare så hör jag av mig sen igen.



Hej!

Kommentera här: