Spider-man

                             DVD Film: Spider-Man

Spider-man eller Spindelmannen, som han alltid kommer vara kallad av mig, har kanske inte alltid varit min favorit bland marvelhjältarna! I alla fall inte som den maskerade superhjäten han är. På många sätt är han dock hjärtat och symbolen för vad marvelhjältarnas porträtterande går ut på... det är vanliga människor som får superkrafter eller förmågor... men de har fortfarande vanliga problem!

Spider-Man är naturligtvis cool då han står upp för de svaga, bekämpar de onda och gör det akompanjerat till skämt på skämt... han nedgör sina motståndare fysiskt och förödmjukar dem samtidigt! - Men det är inte därför jag fastnade för denne karaktär, som 11 åring... det låg snarare i de fakto att han som "privat" person/"hemliga identitet", Peter Parker, hade problem med att bli accepterad av sin omgivning!

Filmen Spider-man är naturligtvis välgjord... några små fighting scener har dock lerdocke/animations känsla, som påminner om Sam Raimis Army of Darkness i kvalitet - och även om det är en grym film, så kanske inte det passar just här i denna film!!!!

Sen tycker jag personligen, som inbiten marvelfantast, att det skulle varit mer intressant med andra skurkar än Green goblin... Mysterio, Shocker, Kinpin eller Arcade kanske... men vem vet vad framtiden bringar!? Mitt favorit avsnitt från serierna är "En blind leder en blind", då Spinnarn får hjälp av Dardevil, efter att ha förlorat synen(tillfälligt) och blir tvungen att lära sig hantera sina andra sinnen bättre!!

NoneNoneNone
            None

Sov gott!
/R

Kommentera här: