Fighter

                        DVD Film: Fighter
Vem hade kunnat tro att dom kunde göra bra film i Danmark!?

Titeln och alla fightingscener i trailern till trots så är den här filmen främst en dramafilm där relationer i den muslimska tjejen Aischas liv, står i centrum... Relationen främst till sin far och sin storebror. Relationen till sin egen roll som muslimsk flicka, som ska hålla på sin heder och inte vara frisläppt i för stor grad. På filmens framsida beskrivs filmen som "Karate kid möter Skruva den som Beckham", och jag håller med om detta - fast i omvänd ordning!

Filmen är bra, och man behöver inte vara "invandrare" själv för att kunna ta till sig handlingen. Oavsett vem vi är så finns det ju alltid förväntningar på oss. Vem får jag vara i den/de grupper jag deltar i... det som är annorlunda för mig jämfört med Aischas situation är att hon inte fritt kan välja vilka grupper som hon kan delta i!




NoneNoneNoneNone
None
Arrestera min väska
/R

Kommentera här: