Let me in

                                      Let Me In omslag

Någonstans har jag blivit nostalgisk kring den svenska versionen, Låt den rätte komma in, framförallt tror jag att det har med föreläsningen om ljuddesignen som påverkat mig i efterhand... för när jag nu tittar på mitt betyg på filmen, så är det lägre än vad jag satt på den här versionen av filmen.

Den svenska filmen andas gränslandet av 70- och 80tal ut i varenda fiber och varenda bildsekvens... det lyckas inte den här versionen lika väl! Let me in är en tekniskt snygg produktion... framförallt i de scener där vampyrflickan attackerar (Lite Gollumkänsla över rörelsemönstret!) men samtidigt blir det mindre intellektuellt och mer gömma sig bakom med mer teknik! Det är det stora minuset i förhållande till den svenska versionen! Jag kan mycket väl tänka mig att de som ser den här versionen först kommer gilla den bättre än den svenska!

Bra skådisar! Men tillsyvende och sist gillar jag den svenska versionen bättre!!!!



Allmänt filmbetyg:
Poäng efter allmän bedömning.Poäng efter allmän bedömning.Poäng efter allmän bedömning.Poäng efter allmän bedömning. av 5

Söndagsfilm:
Poäng efter nivå av söndagsfilmPoäng efter nivå av söndagsfilm av 5

Filmestetiskt:
Bedömning efter filmestetiskthantverkBedömning efter filmestetiskthantverkBedömning efter filmestetiskthantverkBedömning efter filmestetiskthantverk av 5

Tänkvärdhet:
Bedömning av filmens budskap och tänkvärdhetBedömning av filmens budskap och tänkvärdhet av 5

//R

Kommentera här: