The Hobbit

        
 
Gilllade denna film starkt. Svårt att undgå att följa massorna av tittare till mästerverken. Undrar hur många som tänker på att den här boken skrevs innan Ringen triologin, och först som en barnsaga.
 
Både jag och frugan gillade effekterna och de fantastiska naturscenografierna.
 
Gillade hur bortsorterade delar av triologin vävts in i den här filmen, och delar av Simarillion fick vara med också! :)
 
För film/bokkritikern kan läggas märke till hur annorlunda dvärgarna är i filmen i jämförelse med boken. Dom är ju en smula burdusa och fått mer actionladdade karaktäriseringar, för att passa filmens format!
 
 
 
Kanske är jag en smula populistisk i min betygssättning.... men filmen levde ju faktiskt upp till mina förväntningar, som grandois; effektfull; actionladdad; magisk
 
Poäng efter allmän bedömning.Poäng efter allmän bedömning.Poäng efter allmän bedömning.Poäng efter allmän bedömning.Poäng efter allmän bedömning.
av 5!
 
Over and out!
Arrestera min väska!
 

Kommentera här: