X-Men Days of future past - Några strofer i relation mellan serie och film

 
Tidsparadoxer är minst lika vanligt i X-Men som i Star trek.Filmen baseras på ett par klassiska nummer av serietidningen, som är ett av exemplen på hur framtiden nästlar sig in i nuet för att ändra framtiden.
Det här är första gången, vad jag känner till. Vari Kitty Pride tar sig tillbaka till nuet för att ändra framtiden. I samma vända tar sig Cyclops och Phoenix framtida dotter, Rachael tillbaka till nuet (innan hon ens är född!)
Som ni märker är det vissa variationer mot filmens plot!
Många kanske funderar på varför det var många fans som blev upprörda över dessa karaktärers bortgång i X-2 - och det har att göra med mer än deras funktion gentemot varandra i x-men sagans uppbyggnad och att dom har framskjutna ledarpostioner i teamet. Utöver detta fyller de även rollen att det är ett antal av deras framtida barn som kommer tillbaka från framtiden. Nyss nämnda Rachael (senare little-Phoenix); Cable och X-man.
 
Andra framtidskaraktärer som lägger sig i nuet är Bishop. En karaktär vi nu fick stifta bekanskap i den nuvarande filmen. Den framtid som Bishop kommer ifrån hänger starkt ihop med "stor-skurken" Apocalypse... så jag och många X-men fans med mig kommer vara en smula missnöjda om denna karaktär inte återkommer i den kommande filmen.
 
Någon annan än jag som reagerat på att Azazel verkar ha dödats i ett av Trasks experiment i den nya filmen... något som i sådana fall innebär att Nightcrawler inte kommer till (då Azazel är hans pappa och Mystique hans mamma)....
 
Ursch.... känner mig som värsta X-men nörden! :P
 
Och ja... jag har tidningen högst upp i detta inlägga ;)
 
Recension kommer inom kort!
 
Arrestera min väska!
// Moviemaster

Kommentera här: