I know who killed me

Vem hade kunnat ana att Lindsey Lohan skulle kunna vara så grymt bra och vara med i en sån grymt bra rulle! Inte jag i alla fall...

Filmen utspelar sig i en medelstor amerikansk stad... En ung kvinna hittas död och stympad! Trots vetskapen att en mördare är ute i samhället så är den unga flickan Aubrey ute och firar efter en stor match, som hennes pojkvän deltagit i! Efter matchen så skiljs Aubrey åt från sina kamrater då hon försöker leta sig fram till sin pojkvän! Hon försvinner dock och hon kommer inte till den plats som hon och hennes vänner bestämt sedan tidigare.... hon är spårlöst borta! Ganska snabby börjar staden att leta efter Aubrey.. hon hittas i ett dike utanför staden! På sjukhuset tvingas läkarna att amputera ben och delar av armen... När Aubrey vaknar upp så säger hon sig inte känna igen sina föräldrar och säger att hon heter Dakota! Är detta en psykisk försvarsmekanism eller har hon blivit schizo? Vem är mördaren och talar "Dakota" sanning?

Till mina elever säger jag följande: Kom ihåg vad vi pratat om gällande planteringar, så inser ni ganska tidigt vem mördaren är!! Vidare så bör ni hålla reda på färgerna blå och röd! (framförallt blå!)

Filmen I know who killed me är grymt bra... jag har dock svårt att se att jag skulle kunna upptäcka fler och nya dimensioner med att se filmen igen (vilket någonstans är det ultimata testet för en femma! Återkommer om jag ändrar mig, här!)... så jag vill säga att det är en stark fyra! Filmen är ganska tungrodd, vilket gör att tittaren måste vara på hugget, och får därför inga kakor!

 +
/R

P.s.
Min sambo Anneli säger: Det är inte rekommenderat att äta något till filmen!!!
D.s

Kommentarer:

1 J:

skriven

J säger: det är inte rekomenderat att se den här filmen ;P

2 J:

skriven

Nej i know filmen är riktigt rutten men cloverfield är sämre!

Kommentera här: