Spider-Man 3

                            DVD Film: Spider-Man 3
Detta är den hittills mörkaste och bästa filmatiseringen av nätskallen! Filmen börjar i moll och glider över i dur... och rent berättartekniskt är det ju ganska svårt att fortsätta uppåt... och det är väl precis som med konjunkturen - ju högre upp den svingar [sic!]/*hehe* djupare blir fallet!

Spinnarn får fnurra på tråden med MJ och allt blir inte som han har tänkt sig... en ny dräkt uppenbarar sig och med den kommer enkla lösningar på många problem! Haken är bara att dräkten lever... och så föds Venom!!

Jag vill passa på att gå lite djupare i en jämförelse mellan serietidningens spinnare och den här på vita duken!
Det absolut häftigaste med nätkastaren är faktiskt Peter Parker (som jag påpekat lite om tidigare... se nedan!). En aspekt som filmen tappar, är det faktum att i serien så är det Peter som experimenterar fram nätet - Detta gör att hans intellekt framhålls på ett tydligare sätt än i filmen!


Jag ser med spänning fram emot nästa film(när den nu kommer) Min sambo och jag diskuterade möjliga skurkar i en sån... och en återkomst av Venom är ju inte omöjlig... alla återkommer på ett eller annat sätt i Marvelsuniversum. Själv skulle jag satsa veckopengen på att Dr.Connors förvandlas till Lizzard. Eller varför inte Hobgoblin :)

Cross-overs med Humantorch, Dardevil eller Wolverine står dock högst på min önskelista!!!
NoneNoneNoneNoneNone
                                       None

Ärtor ut!
/R

Kommentera här: