MAMMA MIA!

                                                          DVD Film: Mamma Mia! (Blu-ray)

Sophie bor på en liten ö i den grekiska ö-världen, tillsammans med sin mamma, och ska snart gifta sig med sin drömprins. Hon har växt upp ensam med sin mamma, som driver ett turisthotell på ön och inte vet vem Sophies far är! Sophie har lyckats hitta sin mammas gamla dagbok - och det visar sig att det finns tre kandidater till posten... Hon bjuder därför in alla tre potentiella pappor, utan att de vet någonting om att dom kan vara pappa till henne.... dessutom vet inte Sophies mamma om att dom har kommit till deras ö!

En bättre "Feelgood"-film kan jag inte tänka mig... mycket humor och nostalgi så det stänker om det, med gamla ABBA dängor! Härligt med små Cameoroller med Björn och Benny :)

Det enda jag har att invända mot musikaler är deras naiva och förenklade berättarspråk... nog för att en låt/sång kan förändra stämning... men den löser inte 20-åriga problem i ett nafs.... men det tänker jag inte låta dra ner betyget.... TOK- BRA RULLE!!!!!!!!!!!!!

Första filmen som jag och min Anneli sett på bio, tillsammans, på över 3 år! Stort tack till Petra och Fredrik med familj som tog hand om våra små, medans vi var ute och ladda batterierna med denna!
Det blev en riktigt härlig kväll!!!!!!!!!!!!!!!!!

NoneNoneNoneNoneNoneNoneNone
NoneNoneNoneNoneNoneNone

Kommentarer:

1 Bror Fredrik:

skriven

jättebra rulle

Kommentera här: