Superhero movie

Efter gårdagens flunk med "Meet the Spartans" kan man ifrågasätta varför jag utsätter mig för risken för ytterligare en dålig film... Den här filmen är ju nämligen av samma sort... - Jag kände mig väl modig och laddad med tillräckligt med tålamod, antar jag!

Superhero movie innehåller främst en koppling till Spindelmannen... med vissa små nedslag mot t.ex. X-Men, Fantatiska fyran, Batman och Stålmannen. Till skillnad från andra parodiseringar(som gårdagens bottennapp, exempelvis!)så ändrar den här filmen på centrala fundament i handlingen... det är inte fråga om en Spindelmannen som gör bort sig och exakt samma skurk... som tramsar runt.... I den här filmen är Spindelmannen utbytt mot Dragonfly... och den har några egna ben att stå på... 

Roliga inslag med Stephen Hawkins.... Men frågan jag ställer mig så här i efterhand är:Vad är det med amerikaner och prutt"humor" egentligen? Varför denna analfixering.... jag får fråga min kollega i psykologi, på tisdag!


                      DVD Film: Superhero Movie

Inte mycket att betygsätta egentligen... men definitivt en söndagsrulle!!!

/R

Kommentera här: