Kill Bill vol 2.

Precis som ettan, så börjar tvåan med ett förstörande av storyn...
berättelsen börjar med att Kiddo/The bride berättar om att hon är
på väg att mot sitt slut mål - att döda Bill. Historien tätnar och en
massa poetisk rättvisa tillsammans med en sensmoral att heder
mellan bovar inte finns! En del planteringar som Pai-Meis 5
punktsslag blommar!

                                 DVD Film: Kill Bill - Volume 2

Filmen är egen men storymässigt förutsägbar... Men det är inte
själva berättelsen som är i centrum för det som Tarrantino vill
förmedla... Det är de häftiga scenerna, det är det poetiska och
nakna våldets dramatik! I Kill Bill är hämnden i fokus...
hämnden på Bill - Ändå dröjer berättelsen kvar vid underhuggarnas
död... Naturligtvis för att ge karaktären "the Bride" ett djup och en
förklaring! Sen kan man naturligtvis fundera kring Tarrantinos egna
personliga motiv och våldsfixering, som fundament för historiens
upplägg! Personligen har jag något emot Kill Billfilmerna då det
skulle vara enkelt att göra dom något mer kittlande och spännande...
i och med att slutet avslöjas och tas upp i början så blir handlingen
en transportsträcka... Det är inte så att jag inte förstår mig på filmen
och dess intentioner.. den har naturligtvis sina förtjänster och goda
 sidor... Jag anser dock att berättelsen blir lite platt och saknar en
tillfredställande nerv!


Summa summarum... en härlig produktion med en usel och avslöjande berättarordning!


NoneNoneNone

/R

Kommentarer:

1 Batti:

skriven

Jag tycker att du sätter alldeles för låga betyg på Kill Bill-filmerna!!!

2 Batti:

skriven

WTF!??! Usel och avslöjande berättarordning?? Jag protesterar å det grövsta, det är ju själva berättandet, bilderna och musiken som gör filmen. Handlingen är sekundär.

3 Moviemaster:

skriven

I andra filmer.. t.ex. Pulpfiction så använder Tarrantino berättarordningen för att skapa spännande intrig och en labyrint i handlingen... på ett intelligent sätt. Här blir den däremot ett insparkat fönster som står och slår genom hela handlingen.... Men det är jag... Men filmerna är bra... dock inte det bästa som Tarrantino gjort!

4 Bror Fredrik:

skriven

Kolla in orginalet som Tarrantino har plagierat:)

Klar femma i betyg för gubben på toppen utav alla trapsteg, vilka filmsekvenser.

Kommentera här: