Rambo

Jag hade hört mycket gott om nya Rambo filmen och såg därför fram emot att se den... lite småskeptisk var jag dock med tanke på det magplask som Rocky Balboa (Rocky VI) innebar! Men jag tänkte att den förtjänade en chans.. speciellt som Julie Benz (som spelar Darla i Angel och Buffy serierna!) är med i filmen.

Till en börja med känns intrigen ganska äkta.. Rambo har bosatt sig på gränsen till Burma för att komma bort  från civilisationen. En grupp missionärer från Colorado kommer till byn där Rambo bor och frågar honom om han kan hjälpa dem in i Burma, så att dom kan hjälpa den lidande civilbefolkningen! Diskussioner uppkommer mellan Rambo och en kvinnlig missionärer om hurvida man kan förändra världen eller inte... Och tillslut ger sig Rambo och hjälper dom in i Burma...

Mycket action och mycket dödande.. vilket drar ner filmen! För det blir överdrivet och genererade en gemensam suck från mig och min sambo!

*spoiler varning*
och i slutet av fílmen så sitter jag och funderar.... vad var meningen med filmen... och sen kom jag på det... Rambo kom hem! Trams!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
*spoiler slut*

Betyget blir lågt!



Första Rambo filmen är fortfarande bäst!!!!
/R

Kommentarer:

1 Kia:

skriven

har inte sett nån av dem ;) Kanske är dags!

2 Alan Zmithee:

skriven

Har inte mumsat i mig den nya Rambo slakten ännu, men recensionerna har haglat över mig och mitt sug har dämpats en aning. Bör nog ta tag i Rambo redan ikväll. Snygg blogg, bra recensioner. Keep going!

3 mangii:

skriven

...och Rambo 5 är på gång :D
http://mangii.wordpress.com/2008/03/25/rambo-5-pa-gang/

Kommentera här: